Just nu kan du uppleva driftstörningar

KTP-projektledare marknadsföring Tinia AB, nyexaminerad student sökes

Nu söker vi KTP-projektledare för ett Knowledge Transfer Partnership. Vi söker dig som är nyexaminerad inom marknadsföring till KTP-projektledare för ett Knowledge Transfer Partnership! Ser du dig själv vilja utvecklas inom digital marknadsföring? Då är detta något för dig! Ett utmanande uppdrag på åtta månader där du blir anställd av Högskolan Kristianstad men arbetar hos ett partnerföretag. Välkommen med din ansökan

Vad är KTP?

Knowledge Transfer Partnerships, förkortat KTP, är en samarbetsmodell som innebär att en nyutexaminerad akademiker på heltid genomför ett utvecklingsprojekt hos ett företag i regionen. KTP Energi Sverige är ett nationellt EU-projekt som ska utveckla hållbar kunskapsväxling mellan akademi och näringsliv för att möta behoven av en övergång till koldioxidsnål ekonomi genom konkreta insatser inom energieffektivisering.  Läs mer om projektet www.hkr.se/KTP.

Nu söker vi en KTP-projektledare till ett uppdrag hos Tinia AB.  Är det du?

Tinia AB

Tinia är en strategisk helhetsleverantör av pedagogiska och framtidsanpassade IT-lösningar. Företaget grundades 2004 och ägs idag av Maria Hjalmarsson Green som också är företagets VD. Företaget planerar för fortsatt kraftig tillväxt genom ett fokus på IT-säkerhet och har nyligen inlett samarbete med några av marknadens vassaste underleverantörer inom området.

Erbjudandet till marknaden utgår från att man med senaste tekniken och användaren i fokus ger kunder en säker och optimerad IT-miljö.

Exempel på tjänster som Tinia erbjuder marknaden:

  • Hållbar IT
  • IT-säkerhet
  • Infrastruktur
  • Utbildning
  • Projektledning
  • Molnlösningar med bland annat Microsoft365
  • Strategisk IT

Läs mer på www.tinia.se

Företagets behov

Det är av stort intresse för våra kunder och partners, ur ett hållbarhetsperspektiv, att tidigt optimera IT-miljön (samspelet mellan hårdvara-mjukvara-människa) för att skapa en skalbar IT-säker miljö genom denna process och på så vis minimera energiförbrukningen samtidigt som vi säkerställer att en hög kvalité på säkerhet upprätthålls.

Ett dataintrång kan få stora konsekvenser på samhällets ekonomi och klimatet genom att bolagens verksamheter står stilla och personal således ej kan arbeta. Studier visar att medarbetare blir sjukskrivna för psykisk ohälsa till följd av att de inte kan fullfölja sitt arbete. Nyckeln till Tinias tillväxtsresa ligger i hur väl man lyckas föra sitt nya koncept för IT-säkerhet till marknaden. I detta är delen ”Sårbarhetsanalys” dörröppnaren som ska bana väg för självinsikt hos kunden och för Tinias övriga produkt- och tjänsteportfölj. I dagsläget saknar företaget förmågan att marknadsföra sig och ”Sårbarhet- och säkerhetsanalyserna” digitalt för att stötta försäljningen. Kompetensen saknas i företaget idag. Det är där vi söker dig! KTP-projektet kan eventuellt innebära en anställning på företaget i denna funktion efter projektets genomförande.

 

Arbetsuppgifter

Du blir ansvarig projektledare och det blir ditt ansvar att driva projektet framåt. En marknadsföringsstrategi samt en marknadsföringsplan för Tinia AB kommer att arbetas fram. Denna kommer du som KTP-projektledare att utveckla tillsammans med akademisk coach, processledare, affärscoach och företagets ägare. Företagets unika erbjudande ska identifieras och detta ska gestaltas i olika aktiviteter rent marknadsföringsmässigt. Det är du som KTP-projektledare som driver projektet, sammankallar till möten, analyserar utfall och kommunicerar utvecklingen med alla inblandade parter. Du kommer att ingå i företagets ledningsgrupp. Förutom detta kommer du att ansvara för att initiera, driva och analysera aktiviteterna samt komma med reflektioner och rekommendationer till företagsledningen gällande kommande aktiviteter. Dina intressen för marknadsföring och i synnerhet digital marknadsföring ska via aktiviteterna generera ett ökat inflöde av nya potentiella kunder..

Kvalifikationer och behörigheter

Vi söker dig med akademisk examen som är högst två år gammal på grund- eller avancerad nivå med inriktning mot marknadsföring. Svenska språket behärskar du flytande i både tal och skrift. Du är en van användare av sociala medier och har kunskaper om Google analytics och sökmotoroptimering (SEO).

Du har en analytisk förmåga, en stark vilja att förbättra, ett driv att genomföra samt har lätt för att prata med olika typer av människor. Du har förmågan att se helheter som grund för att få detaljerna på plats. Detta innefattar även förmågan att tänka flera steg framåt, alternativt bakåt. Din förmåga att kommunicera framgångsrikt i skrift är avgörande för uppdraget. Du har ett intresse för beräkningar av olika slag och dessa ligger som grund för de beslut som tas för att gå vidare i utvecklingsprocessen.

Vi kommer att lägga stor vikt på de personliga egenskaperna i denna rekryteringsprocess.

Övrigt

Vi erbjuder en visstidsanställning på heltid under åtta månader med start 1 september 2022. Du blir anställd av Högskolan Kristianstad men har din arbetsplats på partnerföretaget Tinia AB. Du kommer organisatoriskt tillhöra avdelningen för Samverkan & Innovation som är en del av högskolegemensamt stöd. Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut tas.

Ansökan

Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Skicka gärna in din ansökan snarast möjligt då vi kommer att påbörja intervjuer under ansökningsprocessen.

Sista ansökningsdag är 2022-07-13.

Sök jobbet här