Högskolan Kristianstad står bakom Studentportalen, studenportal.hkr.se. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen. På denna sida beskriver vi hur Studentportalen uppfyller Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Kontakta oss
Om du hittar problem med tillgängligheten på webbplatsen vill vi gärna veta det. Du kan även kontakta oss om det finns innehåll som du inte kan ta del av och behöver i annat format. Hör av dig till oss på webb@hkr.se eller 044-2503000.
Tillsyn
Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) har ansvaret för att se till att lagen om tillgänglighet till digital offentlig service följs. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning.
Kända problem med webbplatsens tillgänglighet
Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, och arbetar för att lösa problemen. Om det finns innehåll på webbplatsen som du inte kan ta del av är du välkommen att kontakta oss på webb@hkr.se.
- Det finns inte alternativ för att hoppa till det huvudsakliga innehållet.
- Allt textinnehåll ingår inte i ett ARIA-landmärke.
- På enstaka sidor är rubriker inte korrekt strukturerade.
- För enstaka element är färgkontrasten inte tillräckligt hög.
Hur vi har testat webbplatsen
Vi har gjort en självskattning (intern testning) och använt oss av verktyget Siteimprove för att testa webbplatsen.
Senaste bedömningen gjordes den 14 september 2022.
Redogörelsen uppdaterades senast den 14 september 2022.